Nederlandse startup eerste in Europa die influencer marketing volledig automatiseert

Influencers At Work: Een online influencer exchange

15 OKTOBER 2014, AMSTERDAM, NEDERLAND
Samenvatting
Influencers At Work is een online influencer exchange die merken helpt bij het vinden, inhuren van en samenwerken met invloedrijke content creators voor het maken en verspreiden van unieke branded content. Daarmee is het Nederlandse bedrijf de eerste in Europa die de relaties tussen merken en content creators automatiseert en faciliteert.

Een van de belangrijkste redenen waarom influencer marketing zo groeit is de beperkte impact van andere vormen van online advertising zoals display advertising. Het gaat bij influencer marketing om sponsored content verspreid via influencers. De content is altijd uniek, gemaakt en gedragen door individuele influencers met een authentieke voice en veel invloed over hun followerbase.

Over Influencers At Work
Influencers at Work automatiseert het tijdverslindende proces van het handmatig identificeren, benaderen en activeren van meerdere invloedrijke content creators voor het maken en verspreiden van branded content. De ontwikkelde techniek maakt dit proces schaalbaar, vloeiend en vanzelfsprekend, zonder tussenkomst van een derde partij. Verspreiding vindt plaats via de platformen waar de content creators actief zijn. Van Twitter, Facebook, Instagram, blogs en Tumbr tot YouTube. Bij YouTube video's valt bijvoorbeeld te denken aan gesponsorde productreviews, tutorials en shoplogs.

Inmiddels zijn 850 van Nederlands grootste creators, met een totaal bereik van 60 miljoen content views en 3.2 miljoen uniek bereik per maand, aangesloten op het systeem. Deze content creators genereren maandelijks 750.000 interacties met hun content (likes, comments en shares)

Aanvullende inkomsten voor content creators
Het platform biedt content  creators een aanvullende inkomstenbron. Onder andere relevant voor YouTube creators die op dit moment vooral geld verdienen dankzij de adrevenue die gedeeld wordt met Google. Content creators kunnen zich eenvoudig aanmelden en hun social channels koppelen aan het systeem. Vervolgens wordt handmatig bepaald wie wel en niet toegelaten worden tot het platform. Selectie vindt plaats op basis van bereik per sociaal netwerk, kwaliteit van de gecreëerde content en invloed rondom bepaalde topics als beauty, fashion, food, tech, gadgets en automotive. Eenmaal toegelaten kunnen de content creators hun profiel aanvullen met een bio. De laatst gemaakte content wordt direct uitgelezen en zichtbaar voor merken.

Makkelijk toegang tot invloedrijke content creators
Bedrijven kunnen zich gratis aanmelden op het platform en krijgen een eigen dashboard waarmee zij briefings kunnen aanmaken voor single- of multi platform campagnes. Op de marketplace kunnen zij vervolgens aan de hand van verschillende key metrics als budget, thema en sociale netwerkvoorkeuren influencers selecteren en uitnodigen voor deelname aan de campagne. Bedrijven en influencers bepalen samen welke content gecreëerd wordt en wanneer deze verspreid wordt. Na release van de content volgt het bedrijf de resultaten real time via haar dashboard. Ook de betalingen verlopen geautomatiseerd en geschieden nadat de content creators de goedgekeurde content hebben gedeeld met hun followerbase.

Over de oprichters
De oprichters van Influencers At Work, Daan Sip (Social1nfluencers) en Niels Verhoeven (Blogmij) hebben jarenlange ervaring met grootschalige influencer marketing programma’s waarmee miljoenen consumenten bereikt worden via allerhande social channels van invloedrijke content creators.

"Content is de reden dat mensen online gaan. En sinds de social media revolutie is de content die influencers creëren en verspreiden steeds belangrijker geworden. Zij hebben een authentieke voice en vaak enorme invloed over grote groepen mensen rondom thema's als beauty, fashion, food, gadgets en lifestyle. Wij helpen merken een relatie op te bouwen met deze invloedrijke content creators met behulp van een technisch systeem dat het proces van briefing en selectie tot content creatie en monitoring versimpeld." Aldus Daan Sip.

Citaten
"Merken doen steeds vaker hun best om er voor te zorgen dat hun content past binnen de omgeving van content creators. In ons geval maken de content creators zelf de branded content voor het merk zodat het beter aansluit bij de verwachtingen van de ontvangers." Niels Verhoeven, CEO Influencers At Work
"Sinds 2007 koppelen wij vanuit onze bedrijven Social1nfluencers en Blogmij online influencers aan relevante merken. Van bloggers tot de populairste vloggers en recent eigenaren van grote Instagram accounts. Door onze ervaring met influencer trajecten voor onder andere Coca Cola, Microsoft en L'Oreal weten wij precies hoe een dergelijk proces ingericht dient te worden. Deze kennis hebben wij bij het ontwikkelen van de software voor Influencers At Work toegepast." Daan Sip, CEO Influencers At Work
  • Medium square 23885d9186e57a6ec6a75aa33000a0e1 normal

Daan Sip

Co-Owner & CEO of Influencers At Work
  • Medium square niels

Niels Verhoeven

Co-Owner & CEO of Influencers At Work
Over Influencers At Work

The Dutch company Influencers At Work sets a European example by being the first company to facilitate and automate brand and content creator relations. Influencers At Work is an online influencer exchange helping brands to find and hire influential content creators. They enable the collaboration, which leads to the creation and distribution of unique branded content.